.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
عضو انجمن اولیاء و مربیان یکی از مدارس مازندران:
متولیان آموزشی تراز مالی را در اختیار اعضای انجمن مدارس قرار نمی‎دهند
عضو انجمن اولیاء و مربیان یکی از مدارس مازندران گفت: متولیان آموزشی تراز مالی را در اختیار اعضای انجمن مدارس قرار نمی‎دهند.

منصور حاجی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارتباط با دریافت مبالغ از خانواده‌ها توسط آموزش و پرورش اظهار کرد: تشکیلات انجمن و اولیاء در سطح مدارس تنها ابزار دستی برای دریافت مبالغ از خانواده‌ها است.

وی تصریح کرد: در حوزه قوانین و مقرارت انجمن بسیار قوی است ولی مدیران اجازه ورود انجمن اولیاء به مباحث آموزشی و همکاری بیشتر در سطح مدارس را نمی‎دهند.

عضو انجمن اولیاء و مربیان یکی از مدارس مازندران خاطرنشان کرد: همه تشکل‌ها و انجمن‌ها از زمان تاسیس پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشتند ولی این تشکل به دلیل عدم توجه آموزش و پرورش پیشرفت چندانی نداشته است.

وی با بیان اینکه وقتی قرار است انجمن اولیاء در کنار مدارس کمک کار باشد، چرا مدیران از ارائه تراز مالی به انجمن خوداری می‎کنند، گفت: مدیران مدارس حاضر به فعالیت جدی انجمن اولیاء و مربیان در حوزه مسائل تربیتی و آموزشی مدارس نیستند.

حاجی‌پور در ارتباط با بحث پرداخت سرانه به مدارس گفت: سرانه‌ای در اختیار مدارس از جانب متولیان آموزشی قرار نمی‎گیرد، این موضوع را بنده با پیگیری از چندین مدیر مد راس جویا شدم، متولیان آموزشی به صورت غیرمستقیم به مدیران اعلام می‌کنند که از ظرفیت انجمن اولیاء و مربیان برای رفع امور خویش استفاده کنند.

وی با اشاره به دریافت پول از دانش‌آموزان توسط مدیران مدارس، گفت: میزان مبلغ تعیین شده از مدارس دولتی در حال حاضر هر دانش‌آموزی 100 هزار تومان است که اگر این رقم در هر مدرسه جمع‌آوری شود پول بسیار سنگینی است، که انتظار این است که اجباری در کار نباشد و مبالغ دریافتی در همان مدرسه هزینه شود، در برخی از مدارس به ویژه مدارس نیمه‌دولتی رقم دریافتی از خانواده‌ها سنگین‌تر است و از هر دانش‌آموز 400 هزار تومان دریافت می‌شود.

 

حاجی‌پور اضافه کرد: کل هزینه جاری یک مدرسه در طول سال کمتر از رقمی است که توسط مدارس دریافت می‎شود، انتظار است مبالغ دریافتی از دانش‌آموزان برای رفع نیازمندی‌های همان مدرسه هزینه شود که در حال حاضر این مورد انجام نمی‌شود.

وی با اعلام اینکه رقم هزینه جاری یک مدرسه در طول سال حدود 8 میلیون تومان است، گفت: چرا مدیران مدارس بیلان مالی به انجمن‌های اسلامی ارائه نمی‌کنند،این در حالی است که علاوه بر انجمن اولیا و مربیان بسیاری از خیران ملزومات مورد نیاز مدراس را تامین می‌کنند.

عضو انجمن و اولیاء مدرسه شهید علامه ساری با بیان اینکه مدیران مدارس اجازه اظهارنظر در ارتباط با مسائل جاری و تربیتی را نمی‌دهند، افزود: تنها ورود انجمن و اولیا و مربیان در ارتباط با مباحث مالی و فقط هم در حد دریافت پول از خانواده‌ها است، ورود ما به سایر مباحث دخالت محسوب شده و مورد انتقاد شدید آنها قرار می‎گیرد.

وی با اعلام اینکه هزینه‌های دریافتی از خانواده‌ها در خود مدارس به طور هزینه نمی‎شود، اظهار کرد: بسیار از اقدامات ساخت‌وساز در سطح مدارس توسط اولیاء دانش‌آموزان انجام می‎شود.

حاجی‌پور در پایان گفت: انتظار است مدیران آموزش و پرورش در ارتباط با مسائل مالی شفاف‌سازی کنند تا حقایق امور در ارتباط با دریافت هزینه‌ها به صورت کلی روشن شود.

به گزارش فارس، با توجه به هزینه مشارکتی که از خانوادها می‌گیرد تغییراتی در وضعیت مدارس دیده نمی‌شود که انتظار است متولیان آموزشی نسبت به ارائه بیلان مالی در ارتباط با مبالغ دریافتی از خانواده‌ها ارائه دهند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

مدیر یکی از مدارس استان 22 دي 1395
انجمن و اولیاء یک نهاد تشریفاتی است که کلیه ی تصمیمات و اختیارات آن توسط مدیر انجام می گیرد.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.088 seconds.